یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

دامن شادی چو غم آسان نمی‌آید به دست
پسته را خون می‌شود دل، تا لبی خندان کند ...

آخرین مطالب

عید‌ ‌ِ دیدنی!

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ب.ظ
یادداشت‌های یک پسر شوریده - عید‌ ‌ِ دیدنی!

دست اهل و عیال را می‌گیریم و دسته‌جمعی بلند می‌شویم می‌رویم خانه‌ی خاله‌جانمان عیددیدنی! ساعتی می‌نشینیم به خوش و بش و خوردن شیرینی و میوه و آجیل؛ جماعت ذکور از اوضاع اقتصادی می‌نالند و به سوراخ بودن سبد فلانی می‌خندند و جماعت اناث هم به غیبت‌های تلنبار شده‌ی یکساله می‌پردازند و متّفق‌القول و الرّأی، خز بودن آرایش فلانی را  می‌کوبند! ساعتی بعد که آجیل‌ها ته کشیده و به نخودهایش رسیده و میوه‌خوری‌ها هم پر شده از پوست میوه، همگی بلند می‌شویم و به اتّفاق خانواده‌ی خاله‌جان، دسته جمعی راه می‌افتیم به سمت منزل آن یکی خاله‌ی بزرگوارمان و آنجا هم دقیقاً همین بساط برپا شده و باز هم می‌خوریم و می‌بافیم و می‌نالیم و می‌خندیم و بعد از ساعتی توقّف در آنجا، باز هم حرکت می‌کنیم و این دفعه به اتّفاق خانواده‌ی آن یکی خاله و این یکی خاله دسته‌جمعی می‌رویم منزل دایی‌جان کوچکتر و آنجا هم ایضاً، دقیقاً، طابق النّعل بالنّعل همین اتفاقات و گفتگوها انجام شده و از آنجا باز به اتفاق خانواده‌ی این یکی خاله و آن یکی خاله و این دایی گرامی، راهی منزل دایی‌جان بزرگمان می‌شویم و آنجا هم چنانکه افتد و دانی، بعد از همه‌ی ماجراهای مکرّر فوق‌الذکر، دسته‌جمعی بار می‌زنیم و به اتفاق خاله‌ی کوچک و خاله‌ی بزرگ و دایی کوچک و دایی بزرگ، کارناوال کذایی را به راه انداخته و به منزل خودمان شرفیاب می‌شویم!!!

نمی‌دانم این مرض خاله‌بازی و خانه‌بازی، بخشی از کروموزوم ما و مختص‌ّ قبیله‌ی یاروگفتنی‌‌هاست یا اینکه شما هم دچارش هستید؟! ولی هرچه هست، مثل این است که داروی تقویتی که باید در طول سال مصرف کنی، یک‌بارگی شیشه‌اش را بکشی بالا و overdose کنی و بعد به علّت عوارضش، ریق رحمت را سر بکشی و الوداع!

سال به سال به خانه‌ی هم نمی‌رویم و قیافه‌ی همدیگر را فراموش می‌کنیم، آنوقت در یک فرصت چهار پنج روزه چنان از خجالت هم در می‌آییم که به جای صله‌ی رحم، رحم همدیگر را جر می‌دهیم!! و بعد از این چندروز باز هم همان فراموشی و دوری و تنهایی و ... .

یاروگفتنی اگر حسن می‌شد(!) تعطیلات سیزده روزه‌ی عید را برمی‌داشت و به جایش ماهی یک روز را به عنوان روز عیددیدنی تعطیل می‌کرد و توی تلویزیون به مردم مشغول‌الذمه‌گی می‌داد که مدیونید این یک روز را غیر از صله‌ی رحم خرجش کنید! هرچه استراحت و پیک‌نیک و استخر و کارواش می‌خواهید بروید، باشد برای جمعه‌ها! این یک روز در ماه را باید باید باید بروید به دیدن یکی دو تا از فامیل‌هایتان! نروید هم سبد و یارانه و ... حرامتان! تمام!

ته‌نوشت:همین الان از پشت صحنه، دوستان همیشه‌ در صحنه یک فقره پیامک مرتبط با مطلب فوق‌الذکر ارسال فرمودند که خدمتتان قرائت می‌نماییم:

تعطیلات نوروز سال جاری و با توجه به شرایط بد اقتصادی، دید و بازدید از اقوام فقط تا درب منزل ایشان توصیه می‌شود که به آن صله‌ی دهانه‌ی رحم گفته می‌شود و ثواب آن نصف است ان‌شاءالله!



  • یارو گفتنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی