یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

دامن شادی چو غم آسان نمی‌آید به دست
پسته را خون می‌شود دل، تا لبی خندان کند ...

آخرین مطالب

مصائب الرّجال (4)

يكشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۳۹ ب.ظ
یادداشت‌های یک پسر شوریده - مصائب الرّجال (4)

 

 مصائب الرّجال (4): اسمشو نبر!

موجود زنده‌ی بی‌نوایی که با وجود این که توی هر خونه‌ای پیدا میشه، به هیچ عنوان به عنوان یک حیوان خانگی به رسمیت شناخته نشده و همگان در صدد نابود کردنش هستن، اونقدر برای ما چندش‌انگیزناک و منفوره که حتّی توی خونه هم اسمشو نمی‌بریم و معمولاً هر چند سال یک اسم مستعار (مثل بعثی‌ها، وهابی‌ها، داعشی‌ها و...) روش میذاریم!

 در مظلومیت این جونور همین بس که با وجود این که هر روز میلیونها میلیون از نسل این حیوون بی‌زبون کشتار میشن، ولی هیچوقت هیچ نهاد حمایت کننده‌ی حیوانات و طبیعت و... ازش دفاع نمی‌کنه!

دلیل آوردنش زیر عنوان «مصائب الرّجال» هم اینه که توی هر خونه‌ای که سر و کله‌ی این جناب پیدا میشه، وظیفه‌ی از بین بردنش خیلی طبیعی و بدیهی به عهده‌ی آقایونه!

گفته‌اند که تا 370000 گونه‌ی مختلفش توی جاهای مختلف دنیا زندگی می‌کنن و البته در بعضی کشورهای شرق آسیا، بخش عمده‌ای ازپروتئین مصرفی مردمرو تأمین می‌کنه! میگن حتّی با کنده شدن کله‌ش، تا 9 روز زنده می‌مونه و گنده‌هاشون میتونن تا یک ماه و توله‌هاشون(!)  تا 5 سال بدون غذا دووم بیارن! (پس هیچوقت سعی نکنین با گشنگی دادن بهش، هلاکش کنین!) و باز هم میگن مقصّر بخشی از گرم شدن کره‌ی زمین، گاز اتان متصاعد شده از اینهاست و حتّی در صورت حمله‌ی اتمی هم زنده میمونن و بسیاری شایعات دیگه!

خونه‌ی جدید که اومده بودیم‌، از زمین و آسمونش از این مهمونای ناخونده می‌جوشید و طبق معمول، وظیفه‌ی نابود کردنشون به عهده‌ی این یاروی نفله‌ی بلادیده گذاشته شد!

چشمتون روز بد نبینه! از شدّت کثافت مستأجر قبلی و به خاطر چندوقت خالی موندن خونه، چند نسل مختلف این موجود از گونه‌های متنوّعش فوران می‌کردن! از نژاد خالص سیاه سوخته‌ش گرفته تا طلایی و زرشکی و بژ و خال‌خالی و راه‌راه! حتّی زیر یکی از کابینتها خونه‌ی سالمندان داشتن و خودم به چشم خودم دیدم که چندتاشون با ویلچر متواری شدن! یکی از مهد کودکاشون، پشت قاب شیر دستشویی بود! یه دونه حامله‌ی بخت برگشته هم که گمونم توی راه زایشگاه بود، بر اثر نوازش لگد من، نی‌نیاش قاطی پی‌پیاش به دیوار پاچید!! اونقدر هم تعدادشون زیاد بود که همینجوری قدم معمولی می‌زدی، زیر پات تار و مار می‌شدن! و گردن کلفتاشون از بس جری و خیره‌سر شده بودن، راست راست از پاچه‌م بالا می‌رفتن! 

 خلاصه چشمتون روز بد نبینه! فاجعه خیلی سنگین‌ بود و طبق تجربیات قبلی، میدونستم حتّی سم چغندر و مالاتیون و بایگون هم جوابگوی این سیل بنیان‌کن «موجودات» نیست! چه برسه به پیشنهادهای سوسولانه‌ی والده و ابوی و اخوی‌ها و ضعیفه‌ها مبنی بر استفاده از قلم موجودکش و خمیر موجودکش و...!

از این به بعد این پست بیشتر جنبه‌ی آموزشی داره و از شما همشیرگان گرامی درخواست می‌کنم پاشین برین ظرفای افطاری رو بشورین و پشت سیستم رو خالی کنین تا آقایون بیان و از بیانات و تجربیات گهربار ما مستفیض بشن!

بله! خدمت شما عرض شود که بعد از سالیان سال تجربه‌ی مفید مبارزه با آفات و موجودات(!) خوب می‌دونیم که وقتی با چند گونه‌ی مختلف «موجود» مواجه میشیم، تنها روش مؤثّر استفاده از سمّ سایپرمترین و آیکان، اون هم با این روشه:

یک گالن چهارلیتری رو تا نصفه آب کنین، بعدش 100 میلی‌لیتر (یعنی دو تا از اون پیمانه‌های 50 میلی که همراه قوطی سم هست) از سم سایپر مترین رو بریزین توش:

 

http://kavoshkimia.com/Portals/0/images/14.jpg

 

درب قوطی رو ببندین و حسابی همش بزنین؛ بعد از اون نوبت پودر «آیکان»ه که یه بسته‌ی کاملش رو توی قوطی خالی می‌کنین:

http://nargil.ir/plant/images/products/4_2011308215317.jpg

خاصیت این سمّ آیکان اینه که تأثیر و ماندگاری سم رو چند برابر می‌کنه و اقلا تا یکسال از شرّ «موجودات» آسوده‌تون می‌کنه! درب قوطی رو محکم ببندین و این دفعه حسابی هم بزنین و وقتی از حل شدن کامل پودر توی آب مطمئن شدین، درش رو باز کنین و بقیه‌ش رو پر آب کنین.

محلول به دست آمده رو می‌تونین با همین افشانه‌های خالی شیشه‌پاک‌کن توی زوایا و کناره‌های دیوارهای خونه بپاشین (دستکش و ماسک و عینک یادتون نره که خیلی خیلی سمّش قویه!) درزها، شکافها، فاصله‌ی بین کابینت با زمین و دیوار و مقدار خیلی بیشتری توی دریچه‌های فاضلاب و سینک و کف‌شور و.... (توی دریچه‌‌های فاضلاب و توالت و... بریزین و بعد با پلاستیک مسدودش کنین) و بعد برای 24 ساعت از خونه بیرون برین.

همین کار رو 45 روز دیگه تکرار کنین که روح تخم‌هایی که توی این مدّت باز شدن هم به ارواح والدینشون بپیوندن!

به هیچ توصیه و تبلیغ و دستورالعمل دیگه هم توی این موردی که چند گونه‌ی مختلف با تعداد خیلی زیاد باشن عمل نکنین که جواب نمیده و پولتون رو دور ریختین!

این هم از پُست آموزنده‌ی ما! تا پُست مفید و آموزنده‌ی بعدی خدا یار و نگه دارتون!!

 

31

 

  • یارو گفتنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی