یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

دامن شادی چو غم آسان نمی‌آید به دست
پسته را خون می‌شود دل، تا لبی خندان کند ...

آخرین مطالب

یک محسن دیگه...

شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ق.ظ

چند تا از شاگردای من، شاگرد اون هم بودن، محسن رو میگم -ببخشید- حاج محسن...

به همین مناسبت گاهی با هم برخورد داشتیم؛ خیلی متین و نازنین بود، با وجود این که چند سال ازم کوچیکتر بود، ولی منش و متانتش ناخودآگاه حس احترام و تکریم آدم رو برمی‌انگیخت...

نورانیتی که قرآن نصیبش کرده بود، فقط به نظر و قضاوت دور و بری‌ها نبود، هزار پشت غریبه هم که بودی، فقط با دیدن عکسش اون نورانیتش رو می‌دیدی... با تمام وجودت...

دوستش داشتم...

بمیرم برای دل پدر و مادرش که فقط خدا میدونه از عصر روز عید قربان تا وقتی که جنازشو آوردن، چی کشیدن... مخصوصاً این که تصویر چهره‌ی لگدکوب شده و متورمش از همون روزهای اول همه جا پخش شد و همه دیدن...


********


روزی که اولین گروه جنازه‌ها رو آوردن، خبر رسید که بخاطر داغون بودن جنازه‌ها و آلودگی احتمالی به ویروس و... غسال‌ها خواسته یا ناخواسته، دست به جنازه‌ها نزدن... گفتن نیاز دارن به تعدادی آدم که بیان کمک واسه‌ی شستشو...

من ِ کم‌دل ِ بی‌عرضه نمی‌دونم به چه دلیل احمقانه‌ای خیال کردم میتونم یکی از اونهایی باشم که به درد این کار می‌خورن. نتیجه‌ش معلوم بود، با باز کردن اولین بسته بندی و دیدن جنازه‌ی متورم و سیاه شده که جای‌جای پوست بدنش ترکیده و به گوشت قرمز رسیده بود، حال خرابمو برداشتم و رفتم که رفتم...

همه‌ش چهره‌ی ماه محسن جلوی چشمم بود و تصوّر می‌کردم محاقش رو...


********


داغی که سعودی‌های لعین روی دل مردم ما گذاشتند، چه در سال 66 و چه در سال 94 و چه در همه‌ی تاریخ توطئه و فریب و نفاق و کینه‌توزی علیه ما، فقط و فقط با سرنگونی اون جرثومه‌های فساد و آزادسازی مکّه و مدینه خنک خواهد شد، ولی خبری که امروز ظهر بهمون رسید، نسیم خنک ملایمی به دلمون زد!

هلاکت 66 افسر سعودی و 83 نفر پرسنل و 2 افسر بلندپایه، زخمی شدن حدود 300 نظامی سعودی ملعون دیگه، نابودی 17 فروند جنگنده‌ی اف 16 و 9 فروند بالگرد آپاچی و دو پرتابگر موشک به قیمت میلیونها دلار و میلیونها دلار خسارت دیگه، فقط و فقط بر اثر اصابت یک فروند موشک اسکاد یمنی (که فن‌آوریش مال دهه‌ی 60 و 70 میلادی هست! نه شهاب و عمادی که متولّد 2015 هست!) که شعله‌ها و انفجاراتش تا 8 ساعت ادامه داشته!


********


شاید به نظرتون بیاد که نوشتن این مطلب هیچ ربطی به این وبلاگ نداشت! من از شما عذرخواهی می‌کنم، ولی واقعاً امروز اولین خبر خوش رو بعد از 22 روز سوختن شنیدم... دلم خواست بنویسم! همین!


لینک عکسها و زندگی‌نامه‌ی حاج محسن نازنینم، طوبی لَهُ و حُسن مَآب...


لینک خبر مربوط به نزول بلای یمانی به پایگاه خمس مشیط عربستان...


شبتون و شبم خوش!


  • یارو گفتنی

نظرات  (۷)

سلام

لعنت خدا به سعودیها

منم وقتی تو تلگرام چهره ایشونو دیدم تا چند روز بغض کرده و اشک آلود به خانواده اش فکر می کردم

انشاءالله به زودی برگرده تا در رکاب مولاش، مکه رو فتح و حج ناتمامشو تمام کنه.
پاسخ:
سلام
«روزی(فرا خواهد رسید) که از هر امتی، گروهی را از کسانی که آیات ما را تکذیب می‌کردند، محشور می‌کنیم و آن‌ها را نگه می‌داریم تا به یکدیگر ملحق شوند...»
آمین... آمین... آمین...

سلام اخوی
اول اینکه خانه ی نو مبارک
دوم اینکه این شما پر سیمرغ آتیش میزنین این بانو زودتر از همه میان
سوم اینکه واسه سماور پرجوشم فعلا جایی پیدا نکردم مدیونین فکر کنین مرده پرستم هنوز به عشق بلاگفا جایی نرفتم یکم سرم شلوغ ملوغ شده وقت نوشتن نیست ولی چای محبتم واسه دوستای عزیزم همیشه داغ داغه
خدا روح حاج محسن رو هم شاد کنه
سخت رفتن ولی چه قدر پاک و سبکبال رفتن
خوش به سعادتشون


سلام
منم بلاگفا رو میخواستم خفه کنم ولی خب حسش نبود برم جای دیگه وب اولی رو گذاشتم کنار یه جای دیگه شروع کردم به نوشتن بازززز
این پستتون داغ دلمو تازه کرد باز، من عکس ندیدم ولی اون روزا خیلی حالم بد بود:(
خدا به همه خانواده هاشون مخصوصا اونایی که دیگه برنگشتن صبر بده:|
و در اخر چه عجــــــــــــــــب اومدید بالاخره:\
سلامی دوباره ...

.
.
دلم یه جوری شد...

خدای من ..خدای من

من رفتم عکی ایشونو دیدم:( هعی
ولی یه چیزی
من قضیه شستوشوی جنازه هارو واسه مامانم اینا لابه لای حرفا تعریف کردم بعد به این موضوع رسیدیم درواقع یادم اومد که مگه جنازه هارو با یه وضع خیییییلی محفوظ و کفن و پلاستیک و تابوت و دوباره پلاستیکو این مدلی و افرادی که برای دفن میومدن با لباس مجهز و مخصوص اومدن و نذاشتن خانواده هاشون بیان نزدیک و این ماجراها نبود؟ ایا؟ نگفتن غسل ندادن تو ایران؟ 
پاسخ:
سلام
جنازه‌ها توی عربستان بجای کانتینر یخچال‌دار پروتئینی (که دماش زیر صفر هست و منجمد می‌کنه) توی کانتینر یخچال‌دار مواد غذایی دیگه و حتَی بعضاً کانتینر معمولی (بی یخچال) نگهداری می‌شده و همین باعث فساد اون اجساد مطهّر شده بود...
بله، جنازه‌ها بسته‌بندی و پلمب شده و همه‌ی افراد با بادگیر مخصوص و ماسک و ... و خانواده‌ها ممنوع الورود بودند و بعد از اتمام شستشو و غسل دوباره جنازه‌ها توی کیسه‌های پلاستیکی مخصوص بسته‌بندی و پلمب می‌شدند و روی اون کاور، کفن می‌شدند... ابهام در کدوم قسمت بود؟

سلام
متاسفانه حادثه ی منا داغی بود بر دل تمام ملت ایران، لعنت بر آل سعود
.
بازگشتتون رو به عرصه ی نوشتن تبریک می گم،‌ مدتی بود که جای خالی شما به شدت حس می شد، متاسفانه از وبلاگ های آشنا بیشتر دوستان دیگه نمی نویسن مثل سیمرغ عزیز که به شدت دلمون براش تنگ شده، خوشحالم که از این به بعد دوباره می نویسید، انشاءالله این نوشتن مداوم باشه

در اون قسمت که من فکر میکردم جنازه ها به همون صورتی که میگید اورده شده ایران و دفن شده و اصلا غسلی تو ایران در کار نبوده:\ اشتباه فکر میکردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی