یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

من شما را دوست دارم

یادداشت‌های یک پسر شوریده

دامن شادی چو غم آسان نمی‌آید به دست
پسته را خون می‌شود دل، تا لبی خندان کند ...

آخرین مطالب

جوجه لاک‌پشت

جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۴۳ ب.ظ
یادداشت‌های یک پسر شوریده - جوجه لاک‌پشت


سرانگشتای حنایی خوشرنگش، دونه دونه تخمه‌ها رو از روی هندونه پاک می‌کنه و قاچهاشو کوچیک کوچیک برش می‌زنه و توی بشقابم میذاره...
- بخون مادر!
- ای که مهجوری عشّاق روا می‌داری؛ عاشقان را ز بر خویش جدا می‌داری...
- بازم این اومد؟!
- اوووم... آره خوب! چه می‌دونم؟! ... اصلا انگار اینجای کتاب تا داره! همه‌ش همین میاد! اصلا ببینم، این صفحه رو زیاد خوندین...؟
- هه! من نه...
سرمو پایین میندازم... اونم با چنگال یه تیکه هندونه رو می‌ذاره توی دهنش و لبخندش رو ازم می‌دزده و به شمعدونیای تو حیاط خیره می‌شه...
- ادامه بده...
- تشنه‌ی بادیه را هم به زلالی دریاب؛ به امیدی که در این ره به خدا می‌داری... راستی... راستی مادرجون! میدونی از دویست-سیصدتا تخم لاک‌پشت، فقط دو سه تاشونجوجهمیشن و به دریا می‌رسن؟ بقیه یا خوراک حیوونا میشن، یا از تشنگی تلف میشن...
- تو نمیخواد راز بقا بگی! شعرتو بخون...!
یه نفس عمیق می‌کشم و ادامه میدم...
- ساغر ما که حریفان دگر می‌نوشد؛ ما تحمّل نکنیم... [و بقیه‌ش لای بغض توی گلوم گیر میکنه]
صورتمو بالا می‌گیرم که قطره اشکم، دل پیرزن رو نلرزونه...
- دِه! چرا نمیخونی بقیه‌شو؟ اصلا بده به خودم اون کتاب رو! خودم می‌خونمش!
عینک ته استکانیش رو به چشمش میزنه و انگشتش رو لرزون لرزون روی خطها حرکت میده تا سرخطّو پیدا کنه... آروم زیرلب زمزمه می‌کنه و بعدش با لبخند توی چشام نگاه می‌کنه و بلند بلند، از بر می‌خونه:


تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم

از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری...؟

********

سلام به همه! بیاین باز کنار هم بشینیم، دستای همو محکم بگیریم، لبخند بزنیم و دنیا رو تماشا کنیم...

 

 

 35

  • یارو گفتنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی